FAQ | Veelgestelde vragen
- Home
- FAQ | Veelgestelde vragen
Aankomst en Vertrek
Wanneer ontvang ik de reisinformatie?
Wanneer ontvang ik de reisinformatie?
Een week voor aankomst krijg je alle informatie over je verblijf per e-mail toegestuurd. Boek je een last-minute? Dan ontvang je de informatie binnen een dag. Hierin staat onder andere de informatie over de toegang tot de accommodatie, parkeren, afval, extra’s en de wifi inloggegevens. Je ontvangt de incheck informatie alleen wanneer de betaling volledig is voldaan.
Heb je de e-mail met incheck informatie niet ontvangen dan kan deze in spam of ongewenste e-mail terecht gekomen zijn. Staat de mail daar niet tussen? Neem dan contact met ons op via: 085 400 99 69 of info@marinaparcs.com
Ook kunt u in Mijn Omgeving alle informatie terugvinden. Hier kunt u alvast de belangrijkste informatie terugvinden en de door u gekozen extra's bij de boeking.
Hoelaat kan ik inchecken?
Hoelaat kan ik inchecken?
Locatie Heeg
Inchecken kan bij de receptie, op vertoon van een geldig ID-bewijs. Inchecken is mogelijk van 15.00 tot 19.00.
Locatie Almere
Op de dag van aankomst om 16:00 krijgt u uw de code van het sleutelkastje per e-mail toegestuurd vanaf deze tijd kunt u inchecken. Er is geen receptie aanwezig op locatie, u kunt telefonisch met ons opnemen bij vragen. U ontvangt de sleutelcode alleen wanneer de betaling volledig is voldaan.
Locatie Naarden
Op de dag van aankomst om 16:00 krijgt u uw de code van het sleutelkastje per e-mail toegestuurd vanaf deze tijd kunt u inchecken. Er is geen receptie aanwezig op locatie, u kunt telefonisch met ons opnemen bij vragen. U ontvangt de sleutelcode alleen wanneer de betaling volledig is voldaan.
Locatie Amsterdam
Op de dag van aankomst om 16:00 krijgt u uw de code van het sleutelkastje per e-mail toegestuurd vanaf deze tijd kunt u inchecken. Er is geen receptie aanwezig op locatie, u kunt telefonisch met ons opnemen bij vragen. U ontvangt de sleutelcode alleen wanneer de betaling volledig is voldaan.
Locatie Lelystad
Op de dag van aankomst om 16:00 krijgt u uw de code van het sleutelkastje per e-mail toegestuurd vanaf deze tijd kunt u inchecken. Er is geen receptie aanwezig op locatie, u kunt telefonisch met ons opnemen bij vragen. U ontvangt de sleutelcode alleen wanneer de betaling volledig is voldaan.
Locatie Ermelo
Op de dag van aankomst om 16:00 krijgt u uw de code van het sleutelkastje per e-mail toegestuurd vanaf deze tijd kunt u inchecken. Er is geen receptie aanwezig op locatie, u kunt telefonisch met ons opnemen bij vragen. U ontvangt de sleutelcode alleen wanneer de betaling volledig is voldaan.
Kan ik eerder in mijn accommodatie?
Kan ik eerder in mijn accommodatie?
Het is helaas niet mogelijk om eerder in te checken dan de aangegeven tijd in de mail met incheck informatie. We hebben deze tijd nodig om tussen vertrek en aankomst de woningen schoon te maken en te controleren zodat je zorgeloos aan jouw vakantie kan beginnen.
Het is wel mogelijk om op aankomstdag voor die tijd te parkeren op de parkeerplaats van de accommodatie en de omgeving te verkennen. Bekijk onze online gasteninformatie voor leuke informatie in de omgeving van uw accommodatie.
Waar kan ik parkeren?
Waar kan ik parkeren?
Heeg
Er is parkeergelegenheid op het eigen terrein en op de tegenover gelegen openbare parkeerplaats.
Amsterdam
U kunt aan de openbare weg parkeren, buiten het terrein. Dit is echter wel betaald.
Het tarief is €2,50/ uur maandag-zaterdag 09:00-19:00, dagtarief €15,- (zondag €10,50)
Om te betalen kunt u gebruik maken van de parkeerautomaat voor de haven.
Almere
Parkeren is gratis bij de accommodaties. Vooraf ontvangt u een mail om het kenteken te registreren voor de slagboom. Voor de grote accommodaties zijn 2 kentekens toegestaan, voor de 2-persoons accommodaties is 1 kenteken toegestaan. Let op! Tussen 23.00h - 07.00h is het wegens stilte tijd van de jachthaven niet mogelijk de slagboom in te rijden, parkeren kan dan voor de slagboom. Uitrijden is wel ten alle tijden mogelijk.
Naarden
Parkeren is in de jachthaven van Naarden is gratis op de openbare parkeerplaats. U hoeft geen parkeerplaats te reserveren.
Lelystad
Parkeren is in de jachthaven gratis, reserveren is niet nodig.
Vragen over het verblijf
Wat is mijn omgeving?
Wat is mijn omgeving?
Mijn Reservering/mijn omgeving is de digitale omgeving waarop u de details van uw boeking kunt bekijken, extra’s bijboekt en meer informatie over uw accommodatie en bestemming vindt.
In de reserveringsbevestiging die u van ons per e-mail ontvangt, staat een link naar Mijn Omgeving of Mijn Reservering. Daarmee heeft u direct toegang tot uw Mijn Reservering.
Zijn bedlinnen en badlinnen inbegrepen?
Zijn bedlinnen en badlinnen inbegrepen?
Tijdens het boeken ziet u het overzicht van wat er bij de boeking is inbegrepen. Na het boeken kunt u in Mijn Omgeving bekijken wat er bij uw boeking is inbegrepen en wat u eventueel extra kunt bijboeken. Ook op de factuur staat welke onderdelen bij uw boeking horen.
Omdat we een groot aanbod hebben van accommodaties van diverse (particuliere) eigenaren, verschilt het per accommodatie of locatie wat er inbegrepen is.
Waar vind ik de informatiemap?
Waar vind ik de informatiemap?
We hebben een digitaal informatiemap, hier vind u alle informatie over uw accommodatie en de omgeving. Zie Digitale informatiemap
Ik heb schade gemaakt
Ik heb schade gemaakt
Dat kan gebeuren, Mail ons de beschrijving van de schade: info@marinaparcs.com. We bekijken wat er beschadigd is en wat er nodig is om te repareren/vervangen. Helaas moeten we gemaakte schade in rekening brengen. Een gebroken kopje kan gebeuren. Laat het ons in ieder geval weten zodat wij de accommodatie weer in orde kunnen brengen voor de volgende gast.
Tip: Moet u nog aan uw reis beginnen? Zorg dat u verzekerd bent. Een aansprakelijkheids- of reisverzekering kan de kosten van schade aan een vakantieverblijf vergoeden, afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden.
Ik ben de sleutel kwijt geraakt
Ik ben de sleutel kwijt geraakt
Vervelend! Neem contact op met onze receptie: +31 (0) 85 400 99 69. Buiten openingstijden bereikt u via dit telefoonnummer de nooddienst, kies in het telefonische keuzemenu optie 3. Voor een verloren sleutel die u nodig heeft indien u buiten gesloten bent mag u de nooddienst bellen.
Wij zorgen voor een nieuwe sleutel. Laat het ons ook weten wanneer u de nieuwe sleutel niet direct nodig heeft. We kunnen het bijmaken van de sleutel dan alvast in orde maken voor de volgende gasten. Voor een verloren sleutel brengen we €75 in rekening.
Tip: Doe de sleutel ook tijdens uw verblijf in het sleutelkastje, zo kunt u deze niet snel kwijtraken.
Handleidingen
Hoe werkt het sleutelkastje?
Hoe werkt het sleutelkastje?
Hoe werkt de slaapbank?
Hoe werkt de slaapbank?
Hoe werkt de tv?
Hoe werkt de tv?
Hoe werkt de kookplaat?
Hoe werkt de kookplaat?
Wat kan ik doen bij stroomuitval?
Wat kan ik doen bij stroomuitval?
Vragen over uw boeking
Kan ik een optie nemen?
Kan ik een optie nemen?
U kunt een optie nemen op een accommodatie. U regelt dit zelf op onze website. Als u op de website ons aanbod bekijkt, ziet u rechts in beeld de knop ‘boek nu’. Daaronder staat de knop ‘neem optie’.
Bij een optie houden wij de accommodatie 5 dagen voor u vast. Binnen die termijn kunt u de optie omzetten in een reservering. Als u niets doet, vervalt de optie automatisch na vijf dagen.
Is een boeking definitief?
Is een boeking definitief?
Een boeking is meteen definitief, u kunt een reservering binnen 24 uur nog kostenloos annuleren. Na deze 24 uur gelden onze annuleringsvoorwaarden. Met een optie houden wij de accommodatie maximaal 5 dagen voor u vast, zonder verplichtingen.
Reservering annuleren zonder annuleringsverzekering
Reservering annuleren zonder annuleringsverzekering
Dit zijn onze standaard annuleringsvoorwaarden wanneer je géén annuleringsverzekering hebt afgesloten:
Bij annuleren worden er alleen kosten in rekening gebracht over de huurprijs. Alle bijkomende kosten krijg je terug.
- Bij annulering meer dan 93 dagen voor de ingangsdatum: 15%
- Bij annulering 94 tot 62 dagen voor aankomstdatum: 50%
- Bij annulering 62 tot 31 dagen voor aankomstdatum: 75%
- Bij annulering 31 dagen voor de aankomstdatum: 90%
- Bij annulering op dag van aankomst zijn de annuleringskosten 100%
Heb je geboekt via een ander platform (zoals Tui of Booking.com)? Dan gelden de voorwaarden en annuleringskosten van de touroperator. Je annuleert altijd bij de organisatie waar je geboekt heeft.
Op onze diensten zijn de Recron voorwaarden van toepassing.
Tip: Ga je binnenkort boeken? Wij raden je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je een vakantie moet annuleren is dat al vervelend genoeg. Afhankelijk van de voorwaarden van de verzekering, kan je in ieder geval de kosten voor de reservering terugkrijgen als je onverhoopt je verblijf moet annuleren.
Reservering annuleren met annuleringsverzekering
Reservering annuleren met annuleringsverzekering
Annuleringsverzekering via Recreatieverzekeringen
Bij het maken van je reservering kan je direct een annuleringsverzekering afsluiten of je kan deze binnen 7 dagen na je boeking alsnog afsluiten via +31 (0)85 400 99 69 of info@marinaparcs.com dan voegen wij de verzekering toe aan je reservering.
De kosten van deze annuleringsverzekering bedragen 6,6% van de huursom en € 4,24 poliskosten (exclusief 21% assurantiebelasting).
Wanneer je de reservering onverhoopt moet annuleren gelden de voorwaarden van de annuleringsverzekering.
Heb je vragen over de annuleringsverzekering? Dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Recreatieverzekeringen van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 - 17.00 uur via +31 (0) 85 00 27 540 of mail naar info@recreatieverzekeringen.nl of raadpleeg de veelgestelde vragen op hun website.
Het is hierbij voldoende om je naam, de boekingsperiode en je adres door te geven. In onderstaand overzicht kan je de verschillende verzekeringen met elkaar vergelijken. Heb je geen aparte verzekering afgesloten dan gelden de voorwaarden van de RECRON.
Factuur na betalen met creditcard booking.com
Factuur na betalen met creditcard booking.com
Bij een boeking via booking.com wordt u om uw creditcard gegevens gevraagd. Maar u betaalt niet via uw creditcard. De creditcardgegevens worden als garantie gevraagd. Daarom ontvangt u van ons een factuur, waarmee u een aanbetaling en/of restbetaling kan doen.